• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقایسه نقش جنسیت در اثربخشی فریبنده‌های نامتقارن مغلوب و غیرنامتقارن مغلوب بر انتخاب مصرف کنندگان در فرآیند تصمیم خرید
تعداد صفحات 13
نویسنده محمود قاسمی - پیمان غفاری آشتیانی
مشخصات نشریه دوفصلنامه راهبردهاي بازرگاني (دانشور رفتار) - دانشگاه شاهد - علمی پژوهشی سال 23 پیاپی 8
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1395
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 87-75
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  رفتار مصرف کننده  فرآیند تصمیم‌گیری  تصمیم‌گیری خرید  اثر فریبنده  فریبنده نامتقارن مغلوب  فریبنده غیرنامتقارن مغلوب  
چکیده در این تحقیق نقش جنسیت به عنوان یک متغیر تعدیل­گر در اثربخشی گزینه­ های فریبنده نامتقارن مغلوب و غیرنامتقارن مغلوب بر انتخاب مصرف­ کنندگان در فرآیند تصمیم خرید مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق به لحاظ هدف‌، کاربردی و به لحاظ روش شناسی تحقیق از نوع تحلیلی توصیفی میباشد. جامعه آماری مورد مطالعه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های اراک بوده­ اند و حجم نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان 380 نفر تعیین گردیده است که این تعداد به شیوه نمونه گیری تصادفی از بین جامع آماری انتخاب گردید. ابزار تحقیق‌، پرسشنامه بوده است که روایی آن از روش اعتبار محتوا و با نظر خبرگان و پایایی آن از روش آزمون-بازآزمون تایید شده است. برای تجزیه تحلیل داده ها از آزمون کای­دو به کمک نرم افزار SPSS استفاده گردیده است. نتایج نشان داد که بین جنسیت پاسخ دهندگان و اثربخشی گزینه­ های فریبنده غیرنامتقارن مغلوب بر تصمیم خرید پاسخ­ دهندگان ارتباط وجود داشته است ولی اثربخشی گزینه های فریبنده نامتقارن مغلوب مستقل از جنسیت پاسخ‌دهندگان بوده است. نتایج به دست آمده میتواند ادبیات موضوع اثر فریبنده در تصمیم خرید مصرف­ کنندگان و نیز نقش جنسیت در استراتژی قیمت­گذاری توسط گزینه­ های فریبنده را بسط و گسترش دهد. این تحقیق برای اولین بار است که به مقایسه نقش جنسیت در اثربخشی گزینه­ های فریبنده غیرنامتقارن مغلوب و متقارن مغلوب در تصمیم خرید مصرف­ کنندگان پرداخته است.

کد مقاله 27132
تعداد بازدید 297

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397