• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی کیفیت عشق و رضایت جنسی در مردان با سابقه پیمان‌شکنی و فاقد سابقه پیمان‌شکنی
تعداد صفحات 8
نویسنده آناهیتا خدابخشی‌ کولایی - سپیده بهرامی - حمید رستاک - مصطفی اقلیما
مشخصات نشریه فصلنامه مددکاری اجتماعی شماره 4 پیاپی 18
تاریخ انتشار زمستان - 1395
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 12-5
زبان فارسی
کلید واژه رضایت جنسی  پیمان‌شکنی زناشویی  بی‌وفایی  بی‌وفایی زناشویی  مردان بی‌وفا  کیفیت عشق  وفاداری در زناشویی  پیمان زناشویی  
چکیده مقدمه: پیمان‌شکنی زناشویی مسأله‌ای تکان‌دهنده برای زوج‌ها و خانواده‌ها و پدیده‌ای دردناک در روابط زوجی است. این مطالعه با هدف تعیین تفاوت کیفیت عشق و رضایت جنسی در مردان با سابقه پیمان‌شکنی و فاقد سابقه پیمان‌شکنی انجام گرفته ‌است.
روش: پژوهش حاضر علی-مقایسه‌ای و از نوع پس‌رویدادی است. نمونه پژوهش شامل دویست نفر از مردان متاهل است که به‌دلیل مشکلات زوجی و زناشویی به کلینیک‌های مشاوره و مددکاری اجتماعی مراجعه کرده بودند، که به دو گروه صد نفره با و بدون سابقه پیمان‌شکنی تقسیم شدند. ابزار پژوهش شامل، پرسشنامه پیمان شکنی، مقیاس اندازه‌گیری رضایت جنسی لارسون (بیست و پنج سوالی) و پرسشنامه کیفیت عشق استرنبرگ (چهل و پنج سوالی) می‌باشد. ‌داده‌ها ‌با ‌استفاده ‌ازآزمون ‌تی ‌برای دو گروه ‌مستقل ‌و ‌نرم ‌افزار SPSS21‌ مورد ‌تجزیه ‌و ‌تحلیل ‌قرار ‌گرفتند.
نتایج: نتایج آزمون t نشان داد که بین کیفیت عشق و رضایت جنسی در مردان دارای سابقه پیمان‌شکنی زناشویی و فاقد پیمان‌شکنی زناشویی تفاوت وجود دارد (05/0 > P).
بحث و نتیجه‌گیری: مردانی که ابعاد عشق و رضایت جنسی پایینی داشتند، در مراتب پیمان‌شکنی بالاتری در زندگی خود در مقایسه با مردانی که رضایت جنسی بیشتر و کیفیت عشق بیشتری را در زندگی زناشویی خود تجربه کرده بودند، قرار داشتند. به‌نظر می‌رسد که رضایت جنسی و کیفیت عشق در زوج‌ها عامل مهم و کلیدی را در وفاداری زوجی ایفا می‌کند. توجه متخصصان و مشاوران خانواده و زوج درمانگران به این دو مولفه بسیار ضروری است.

کد مقاله 26683
تعداد بازدید 212

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397