• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثیر مداخله برنامه آموزشی مبتنی بر الگوی شناختی اجتماعی بر فعالیت بدنی در دختران نوجوان
تعداد صفحات 10
نویسنده حسین شیروانی - هرمز سنایی نسب - رضا توکلی - محسن صفاری - کاظم خلجی - سارا معمار
مشخصات نشریه فصلنامه آموزش بهداشت و ارتقاي سلامت ايران - انجمن علمي آموزش بهداشت و ارتقاي سلامت ايران شماره 4 پیاپی 16
تاریخ انتشار زمستان - 1395
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 318-309
زبان فارسی
کلید واژه دختران نوجوان  تهران  مداخله آموزشی  دانش‌آموزان دختر دبیرستانی  فعالیت بدنی  برنامه‌های آموزشی  الگوی شناختی اجتماعی  
چکیده زمينه و هدف : گرايش به سمت زندگي بي تحرك در تمام گروه هاي سني و به خصوص در بين دختران گزارش شده است. اين مطالعه با هدف تعيين ميزان تاثير الگوي آموزشي شناختي اجتماعي بر فعاليت بدني دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه در سال 1392 اجرا شد.
مواد و روش ها : اين پژوهش يك مطالعه كارآزمايي ميداني شاهددار تصادفي است كه با مشاركت 132 دانش آموز دختر دوره اول متوسطه در دو گروه آزمون (64 نفر) و شاهد (68 نفر) با ميانگين سني 1±13 سال انجام شد. ابزار جمع آوري داده ها پرسشنامه جمعيت شناختي، پرسشنامه سنجش فعاليت بدني و پرسشنامه سازه هاي انتخابي الگوي شناختي-اجتماعي تاثيرگذار بر فعاليت بدني بود. تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از SPSS 22 و روش هاي آمار توصيفي و آزمون رگرسيون خطي چندگانه با سطح اطمينان 95 % انجام گرديد.
يافته ها : افزايش معناداري در مقادير سازه هاي منتخب شناختي-اجتماعي (عوامل محيطي، توانايي رفتاري، انتظار پيامد، ارزش پيامد، يادگيري مشاهده اي، تقويت و خودكارآمدي) در زمينه فعاليت بدني پس از مداخله آموزشي در گروه آزمون نسبت به گروه شاهد بود (001/0 p < ). نتيجه رگرسيون خطي چندگانه نيز نشان داد كه در گروه آزمون نسبت به گروه شاهد ميانگين فعاليت بدني روزانه و هفتگي به ترتيب 14/70 و 34/263 دقيقه افزايش يافت.
نتيجه گيري : اجراي برنامه آموزشي مبتني بر الگوي شناختي-اجتماعي تاثير مثبتي در ارتقاء فعاليت بدني دختران نوجوان داشته است.

کد مقاله 26258
تعداد بازدید 224

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397