• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثیر مثبت توانمندی زنان بر فرزندآوری: تعداد فرزندان بیشتر در زنان شاغل
تعداد صفحات 11
نویسنده فهیمه حاجی زاده بنده قرا - شراره جان‌نثاری - گیتی ازگلی - ملیحه نصیری
مشخصات نشریه هفته نامه زنان مامایی و نازایی ایران پیاپی 37
تاریخ انتشار دى - 1395
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 61-51
زبان فارسی
کلید واژه زنان شاغل  فرزندآوری  اشتغال زنان  جمعیت‌شناسی  توانمندی زنان  تعداد فرزندان ایده‌ آل  آثار اشتغال زنان  رفتار باروری  گرایش به فرزندآوری  
چکیده مقدمه: در سال‌های اخیر، کاهش باروری یک مسأله اجتماعی بوده است. با توجه به نقش زنان در فرزندآوری، مطالعه حاضر با هدف مقایسه فرزندآوری در زنان شاغل و غیر‌شاغل مراجعه ­کننده به مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به دانشگاه شهید بهشتی و مراکز منتخب آموزش و پرورش تهران انجام شد.
روش‌کار: این مطالعه توصیفی - مقطعی در سال 95-1394 بر روی 267 زن شاغل در آموزش ‌و‌ پرورش و مراکز بهداشتی و بیمارستانی و 273 زن خانه‌دار مراجعه‌کننده به مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران انجام شد. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS (نسخه 20) و آزمون­های آماری تی تست، کای دو، من ویتنی، رگرسیون لوجستیک و پواسون انجام شد. میزان p کمتر از 05/0 معنی‌دار در نظر گرفته شد.
یافته‌ها: تعداد فرزند دوم در زنان شاغل بیشتر بود (002/0 = p). شانس تمایل به فرزندآوری در زنان شاغل 2 برابر زنان خانه‌دار بود (008/0 = p). تمایل به داشتن فرزند پسر در زنان خانه‌دار بیشتر از زنان شاغل بود (014/0 = p). بین سطوح تحصیلات و تعداد فرزندان زنان تفاوت آماری وجود نداشت (36/0 = p).
نتیجه‌گیری: اشتغال زنان تأثیر مثبتی بر فرزندآوری دارد.

کد مقاله 25649
تعداد بازدید 225

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397