• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی نقش سبک‌های تصمیم‌گیري مصرف کننده بر فرآیند خرید در میان بانوان شاغل
تعداد صفحات 20
نویسنده منیژه قره‌چه - الهام میرهاشمی
مشخصات نشریه فصلنامه چشم‌انداز مديريت بازرگاني - دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه شهيد بهشتي پیاپی 16
تاریخ انتشار زمستان - 1392
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 72-53
زبان فارسی
کلید واژه زنان شاغل  رفتار مصرف کننده  سبک تصمیم‌گیری  تصمیم‌گیری خرید  سبک خرید  فرآیند خرید  
چکیده در این پژوهش با الگوبرداری از یک الگوی ادراکی آزمون شده از سبک­هاي تصمیم­ گیري مصرف­ کنندگان، که اولین بار از سوی اسپرولز و کندال (1986) ارائه شد، سبک­ های تصمیم­گیري خرید مصرف­ کننده در میان بانوان شاغل مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گردآوري داده­ها پرسشنامه اصلاح شده­اي با50 گویه بود که بر اساس مقیاس لیکرت تنظیم شد. با استفاده از روش نمونه­ گیري قضاوتی (غیر احتمالی)، 300 پرسشنامه به‌صورت حضوري در برخی فروشگاه­ هاي زنجیره­اي و مراکز خرید در مناطق مختلف تهران توزیع شد. در مرحله تجزیه‌وتحلیل داده­ ها جهت استخراج متغیرهاي مکنون (پنهان)، از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدي استفاده شد. بر اساس نتایج حاصل از این پژوهش، فرآیند خرید بانوان شاغل داراي10 ویژگی­ مشخص تحت عناوین کیفیت­ گرایان با دقت، قیمت­گرایان با دقت، حساسیت به محیط و سلامتی، توصیه­ پذیران، خریداران زمان و راحتی، مدگرایان تنوع‌طلب، سردرگم میان گزینه­های متعدد، برندگرایان، تبلیغ­گرایان و تفریح­ گرایان لذت­ جو می­ باشند.

کد مقاله 24902
تعداد بازدید 313

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397