| عنوان | اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر مهارتهای حل مشکل خانواده در دانشجویان متأهل |
| تعداد صفحات | 20 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه دستاوردهای روانشناختی سال 22 شماره 2 |
| تاریخ انتشار | پاییز و زمستان - 1394 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 208-189 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | دانشجویان متأهل هوش هیجانی حل مشکل خانوادگي مهارت حل مشکل خانواده |
| چکیده |
پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر مهارتهای حل مشکل خانواده در دانشجویان متأهل دانشگاه شهید چمران بود. طرح پژوهشی حاضر، نیمه تجربی از نوع پیشآزمون- پسآزمون و پیگیری با گروه کنترل بود. از بین افراد داوطلب 40 نفر بهصورت تصادفی انتخاب شد و بهصورت تصادفی در گروه آزمایش و گروه کنترل گمارده شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش مقیاس حل مشکل خانواده بود. ابتدا روی هر دو گروه پیشآزمون اجرا گردید، سپس آموزش هوش هیجانی به مدت 8 جلسهی 90 دقیقهای و یکبار در هفته روی گروه آزمایش اجرا و پس از اتمام برنامه آموزشی، دو گروه در مرحله پسآزمون و پیگیری یکماهه به ابزار پژوهش پاسخ دادند. نتایج حاصل از تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد آموزش هوش هیجانی باعث افزایش توانایی حل مشکل خانواده و بهبود رابطه در دانشجویان متأهل گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل، در مرحله پسآزمون و پیگیری شده است. |
| کد مقاله | 24772 |
| تعداد بازدید | 378 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...