| عنوان | پیش بینی و رتبهبندی تأثیر ابعاد سرمایه ارزشی بر بصری شدن هویت در میان زنان جوان شهر اردبیل |
| تعداد صفحات | 8 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی سال 17 شماره 2 پیاپی 64 |
| تاریخ انتشار | تابستان - 1395 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 69-62 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | ارزشهای اجتماعی تصور از خود هویت جهانی زنان جوان گرایش به مد هویت بصری سرمایه ارزشی اردبیل (استان) |
| چکیده |
پژوهش با هدف تعيين عوامل موثر بر بصري شدن هويت زنان اردبيل انجام شد. روش پژوهش همبستگي و جامعه آماري پژوهش زنان جوان شهر اردبيل بود كه براساس معادله كوكران 384 نفر به روش تصادفي نظام مند انتخاب شدند و با روش پيمايش و ابزار پرسشنامه، داده هاي پژوهش گردآوري و با استفاده از نرم افزار SPSS و ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون چندگانه تحليل گرديد. براساس نتايج پژوهش تاثير 4 متغير؛ تصور از خود، تعلق به هويت جهاني، ارزش هاي اجتماعي و ترويج مدگرايي بر هويت بصري زنان معني دار بود. نتايج رگرسيون چندگانه نشان داد كه در بين اين 4 متغير، تصور از خود با ضريب رگرسيوني 456/0 داراي بالاترين ضريب رگرسيوني و متغير ترويج مد و مدگرايي با ضريب 082/0 داراي ضعيف ترين ضريب رگرسيوني بر روي متغير هويت بصري زنان شهر اردبيل بود.همچنين ضريب همبستگي چندگانه برابر 731/0 = R و ضريب تعيين برابر 535/0 = 2R و ضريب تبيين خالص برابر 531/0 = به دست آمده است، يعني مجموع اين متغيرها به ميزان 53 درصد ميزان هويت بصري زنان مورد مطالعه را تبيين مي كنند و 57 درصد از واريانس هويت بصري آنها را متغيرهايي خارج از موضوع اين پژوهش تبيين كرد (05/0 P < ). |
| کد مقاله | 24739 |
| تعداد بازدید | 436 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...