| عنوان | کارآمدی آموزش حل مسئله اجتماعی بر کنترل عاطفی دختران آزاردیده هیجانی |
| تعداد صفحات | 17 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی سال 10 پیاپی 40 |
| تاریخ انتشار | زمستان - 1394 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 209-193 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | دانشآموزان دختر کودک آزاری دانشآموزان دختر دبیرستانی کنترل عواطف آموزش مهارت حل مسئله حل مسئله اجتماعی دانشآموزان آزاردیده دختران آزاردیده هیجانی |
| چکیده |
هدف پژوهش حاضر، بررسي كارآمدي آموزش حل مسئله اجتماعي بر كنترل عاطفي دختران آزارديده هيجاني بود. اين پژوهش به شيوه تجربي و با طرح پيش آزمون ـ پس آزمون با گروه كنترل اجرا شد. از جامعه آماري كه شامل دانش آموزان دختر سال سوم دبيرستان شهرستان لاهيجان در سال تحصيلي ٩٢-٩۱ بود، 40 نفر دانش آموز دختر آزارديده هيجاني با روش نمونه-گيري تصادفي به عنوان نمونه پژوهش شناسايي و به دو گروه آزمايش و گواه جاي دهي شدند. براي جمع آوري داده ها از مقياس كودك آزاري و مقياس كنترل عاطفي استفاده گرديد. داده ها با روش تحليل واريانس چندمتغيره تحليل شدند. نتايج نشان دارد كه آموزش حل مسئله اجتماعي بر كاهش خشم و اضطراب و افزايش عاطفه مثبت موثر بوده است\r\n ( ٠۱/ ٠ > p)، اما آموزش حل-مسئله اجتماعي بر خلق افسرده تاثير معني داري نداشت. نتايج به دست آمده نتايج تلويحات مهمي در زمينه آموزش و خدمات مشاوره اي براي دختران آزارديده هيجاني به همراه دارد. |
| کد مقاله | 24559 |
| تعداد بازدید | 283 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...