• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مصرف رسانه، مديريت بدن و رفتار باروری (مورد مطالعه: زنان معلم یاسوج)
تعداد صفحات 24
نویسنده حسین محمودیان - مسعود کوچانی اصفهانی - سعید مقدس
مشخصات نشریه فصلنامه راهبرد فرهنگ - دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی - علمی پژوهشی سال 8 پیاپی 31
تاریخ انتشار پائیز - 1394
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 196-173
زبان فارسی
کلید واژه مدیریت بدن  مصرف رسانه‌ای  یاسوج  معلمان زن  رفتار باروری  
چکیده دنياي نوين، فضاي به هم پيوسته اي است كه افراد در نقاط مختلف آن در يك نظام اطلاعاتي واحد مشاركت دارند. رسانه ها عامل اصلي اين پيوستگي اند و مي توانند تاثير عمده اي بر نگرش افراد نسبت به ابعاد خانواده و فرزندآوري داشته باشند. همچنين رسانه ها اين قابليت را دارند تا با ارائه بدن هاي ايده آل و تعاريفي از زيبايي ظاهري، نگرش زنان نسبت به الگوهاي موجود در هر فرهنگ را دستخوش تغيير قرار دهند. فرزندآوري همواره با بدن زنان در ارتباط بوده و تغييراتي زيستي و ظاهري را در بدن آنها پديد مي آورد. در بسياري از جوامع چنين تصور مي شود كه حاملگي اختلالاتي در كنترل بدن ايجاد و تغييراتي را در اندازه و شكل بدن ايجاد مي كند. هدف اين پژوهش تبيين تفاوت هاي باروري با استفاده از ميزان مصرف رسانه اي و رفتارهاي مرتبط با مديريت بدن در بين زنان فرهنگي شهر ياسوج است. روش تحقيق اين پژوهش كمي و به شيوه پيمايشي و با استفاده از ابزار پرسشنامه خود ابرازي انجام شده است. يافته هاي تحقيق نشان داد كه با كنترل سن، استفاده از اينترنت و مديريت ظاهر بدن، اثر منفي و مصرف رسانه خارجي اثر مثبت بر رفتار باروري دارد. همچنين با كنترل سن، مصرف اينترنت و رسانه خارجي و مديريت ظاهر بدن بيش از %42 از تغييرات رفتار باروري را در بين نمونه مورد بررسي تبيين كرده است.

کد مقاله 23603
تعداد بازدید 319

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397