عنوان | سبکشناسی خرید زنان در صنعت پوشاک (مورد: زنان شهر تهران) |
تعداد صفحات | 20 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | دوفصلنامه پژوهشنامه زنان - پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی - علمی پژوهشی سال 6 شماره 1 پیاپی 11 |
تاریخ انتشار | بهار و تابستان - 1394 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 86-67 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | رفتار مصرف کننده زنان شهر تهران صنعت پوشاک سبکشناسی خرید |
چکیده |
به باور پژوهشگران، در ورای هر عمل خرید فرایند مهم تصمیمگیری نهفته است که باید بررسی شود. کاوش در رفتار مشتری به سازمانها کمک میکند که استراتژیهای بازاریابیشان را بهبود بخشند. بدین منظور در راستای طبقهبندی مشتریان، بر مبنای سبکهای خرید، پژوهشهای بسیاری انجام شده است که بینش عمیقی دربارة ذهن مصرفکننده در اختیار پژوهشگران و مدیران سازمانها قرار دادهاند و به تدوین استراتژیهای کاربردی کسب و کار منتج شدهاند. در این پژوهش مبتنی بر ادبیات پیشین و با در نظر گرفتن تفاوتهای فرهنگی و سپس آزمون مدل با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی، چهارده گونه سبک خرید مناسب با زنان تهرانی در سه بعد جانمایی شد. در مرحلة بعد، به منظور بررسی وضعیت عملکردی مدل از تحلیل آماری استفاده شد که بهترتیب سبکهای کیفیتگرا، راحتگرا، جمعگرا، ارزشگرا، سلیقهگرا و قیمتگرا در حکم الگوهای رفتاری خرید زنان در صنعت پوشاک شهر تهران مشخص شدند. |
کد مقاله | 20982 |
تعداد بازدید | 283 |
|