• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقایسه تأثیر دو روش آموزشی سخنرانی و پمفلت بر آگاهی و نگرش دانش‌آموزان دبیرستان‌های شهرستان مانه و سملقان در مورد بیماری ایدز
تعداد صفحات 6
نویسنده حمید حسینی - حمیدرضا شرکاء - حسین لشکردوست - رضوان رجب‌زاده - علی خاکشور
مشخصات نشریه فصلنامه دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي شماره 4
تاریخ انتشار زمستان - 1389
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 18-13
زبان فارسی
کلید واژه نگرش  سخنرانی  میزان آگاهی  روش‌ آموزشی  ایدز  دانش‌آموزان دبیرستانی  آگاهی‌ دانش‌آموزان دبیرستانی  مانه (شهرستان)  سملقان (شهرستان)  پمفلت  
چکیده زمينه و هدف: پاندمي ايدز يكي از مصائب بشري مي باشد. افزايش اگاهي بوسيله روشهاي آموزشي مناسب مي تواند نقش موثري در پيشگيري از اين بيماري داشته باشد. هدف از اين تحقيق مقايسه دو روش آموزشي سخنراني و پمفلت بر ميزان آگاهي و نگرش دانش آموزان دبيرستان هاي شهرستان مانه و سملقان در مورد بيماري ايدز در سال 1388 بود.\r\nروش کار: در اين مطالعه نيمه تجربي که در سال 1388 بر روي 394 نفر انجام شد، نمونه ها به سه گروه شاهد، پمفلت و سخنراني با استفاده از روش نمونه گيري چند مرحله اي دسته بندي شدند. سپس آگاهي و نگرش آن ها قبل و بعد از مداخله مورد سنجش قرار گرفت و در نهايت داده ها با استفاده از پرسشنامه جمع آوري و به وسيله نرم افزار SPSS16 و آزمون هاي تي زوجي و آناليز واريانس مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند.\r\nيافته ها: يافته ها نشان داد قبل از مداخله سه گروه مورد بررسي تفاوتي در آگاهي و نگرش نداشتند ولي در مرحله پس از آزمون سه گروه تفاوت معني داري از نظرآگاهي (0.001 > P) و نگرشP < 0.01) ) داشتند. همچنين در گروه پمفلت، آموزش تاثيري بر آگاهي (0.36 = P) نگرش P = 0.16) نداشت در حالي که در گروه سخنراني T آموزش تاثير مثبت و معني داري بر آگاهي و نگرش دانش آموزان داشت (.(P < 0.001\r\nنتيجه گيري: در اين مطالعه مشخص گرديد روش آموزشي سخنراني، روش موثرتري در مقايسه با روش آموزشي پمفلت و عدم مداخله آموزشي در تغيير آگاهي و نگرش دانش آموزان نسبت به ايدز مي باشد.

کد مقاله 20030
تعداد بازدید 429

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397