• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقايسه ميزان رضايت زناشويی والدين فرزندان عقب‌ مانده ذهنی تربيت‌پذير بهره‌مند و بی‌بهره از خدمات توانبخشی (آموزشی مالی) مراکز بهزيستی شهرستان خرم آباد
تعداد صفحات 7
نویسنده شجاع کرمی - پرویز شریفی درآمدی - مجید طاهریان - ابراهیم محمودی مهر - اعظم کرمی
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات ناتواني شماره 3 پیاپی 6
تاریخ انتشار زمستان - 1392
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 77-71
زبان فارسی
کلید واژه رضایت زناشویی  خرم آباد (شهرستان)  رضایت زناشویی والدین  کودکان عقب مانده ذهنی  والدین کودک عقب‌ مانده ذهنی آموزش‌پذیر  مراکز بهزیستی  عقب‌ مانده‌ ذهنی آموزش‌پذیر  رضایت زناشویی والدین کودکان کم توان ذهنی  خدمات توانبخشی  
چکیده هدف: هدف از انجام تحقيق حاضر مقايسهٔ رضايت زناشويی والدين کودکان عقب‌ماندهٔ ذهنی تربيت‌پذير بهره‌مند و بی‌بهره از خدمات توانبخشی آموزشی و مالی بود.\r\nروش‌بررسی: اين پژوهش از نوع توصيفی به روش پيمايشی بود. جامعهٔ آماری اين پژوهش شامل والدين کودکان عقب‌ماندهٔ ذهنی تربيت‌پذير بودند. نمونه‌ای به حجم ۲۴۰ نفر با گروه‌های بهره‌مند و بی‌بهره از خدمات آموزشی و مالی به روش نمونه‌گيری تصادفی ساده از آن‌ها انتخاب شد. ابزار اندازه‌گيری در اين پژوهش پرسشنامهٔ رضايت زناشويی انريچ بود. برای تجزيه‌و‌تحليل داده‌ها از شاخص‌های آمار توصيفی (ميانگين، انحراف‌معيار) و روش‌های آمار استنباطی (تحليل واريانس يک‌راهه و آزمون‌های تعقيبی) استفاده شد.\r\nيافته‌ها: به‌طور کلی، يافته‌ها نشان داد که بين رضايت زناشويی (گروه‌های بی‌بهره از خدمات آموزشی و مالی) و گروه‌های بهره‌مند از خدمات آموزشی و مالی تفاوت معنادار بوده (۰٫۰۳۹ = p )، همچنين بين گروه فقط برخوردار از خدمات توانبخشی آموزشی و گروه‌های بی‌بهره از خدمات توانبخشی آموزشی و مالی تفاوت معنادار است \r\n(۰٫۰۳۱ = p).\r\nنتيجه‌گيری: نتايج نشان داد که گروه بهره‌مند از خدمات آموزشی و مالی از گروه بی‌بهره از خدمات آموزشی و مالی از رضايت‌مندی بيشتری برخوردار بوده و گروه برخوردار از خدمات آموزشی نسبت به گروه بی‌بهره از خدمات آموزشی و مالی از رضايت بيشتری برخوردار است.

کد مقاله 19921
تعداد بازدید 428

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397