| عنوان | بررسي جامعهشناختي الگوي مصرف لوازم آرايشي در ميان دانشجويان دانشگاه آزاد واحد آستارا، تالش (غرب گيلان) |
| تعداد صفحات | 18 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | جامعهشناسی - دانشگاه آزاد اسلامی آشتیان - مصوب دانشگاه آزاد شماره 2 |
| تاریخ انتشار | تابستان - 1389 |
| محدوده صفحات | 42-25 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | سرمایههای فرهنگی سرمایه اقتصادی سرمایه اجتماعی اعتبار اجتماعی الگوی مصرف لوازم آرایشی نمایش جلوی صحنه عرضه شخصیت |
| چکیده |
اين پژوهش درصدد بررسي جامعه شناختي الگوي مصرف لوازم آرايشي در ميان دانشجويان دانشگاه آزاد واحد آستارا و تالش به منظور پاسخ به پرسش اصلي اين پژوهش: «چرا و چگونه الگوي مصرف لوازم آرايشي تغيير يافته است؟» مي باشد. چارچوب نظري اين پژوهش، تلفيقي از نظريه هاي بورديو، گيدنز، گافمن، فرم وفيسک، و دوسرتو بوده است. اين پژوهش از نوع کيفي و در آن از رويکرد هاي مطالعه ميداني به عنوان رويکرد اصلي و مطالعه اسنادي به عنوان ابزار مکمل استفاده شده است. داده هاي پژوهش از طريق مشاهده و مصاحبه غيررسمي در دو موقعيت جلوي صحنه: موقعيت اول، حوزه رسمي (دانشگاه)، موقعيت دوم، حوزه غيررسمي (بيرون از دانشگاه) جمع آوري شده است. جامعه آماري شامل دختران دانشجوي دانشگاه آزاد واحد آستارا و تالش مي باشد.\r\nنتايج اين مطالعه شامل يافته هاي توصيفي و تحليلي است که نشان مي دهد، افزايش سرمايه (اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي) زنان جامعه ايراني باعث تمايز و تفاوت نسبت به گذشته آن ها مي شود و از جمله عناصر مهم به شمار مي آيند. |
| کد مقاله | 19843 |
| تعداد بازدید | 480 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...