• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسي جامعه‌شناختي علل تأثیر تبليغات بر ميزان و نوع مصرف زنان و دختران (مطالعه موردي دانشجويان دختر دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال)
تعداد صفحات 18
نویسنده طلیعه خادمیان - نیره  مبارکی‌فرد
مشخصات نشریه  مطالعات جامعه‌شناختی جوانان (جامعه‌شناسي مطالعات جوانان سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل - علمی پژوهشی سال 2 شماره 5
تاریخ انتشار بهار - 1391
محدوده صفحات 112-95
زبان فارسی
کلید واژه تبلیغات  شغل  سرمایه‌های فرهنگی  سلامت  میل به زیبایی  پایگاه اجتماعی و اقتصادی خانواده   رسانه‌های عمومی  
چکیده امروزه يکي از مسائل پيش روي جوامع توسعه يافته و در حال توسعه بحث مصرف گرايي و ظهور جامعه مصرفي يا مصرف گرا مي باشد. اساسا جوامع صنعتي مبتني بر فرهنگ مصرف گرايي مي باشد در اين ميان تبليغات و رسانه هاي جمعي از نقش بسيار تعيين کننده اي در شکل دهي به الگوهاي مصرفي مخاطبين خود دارند. زنان و دختران به عنوان يکي از گروه هاي اصلي در معرض اين تبليغات و رواج فرهنگ مصرف گرايي مورد بررسي قرار گرفته است. هدف اصلي اين پژوهش بررسي جامعه شناختي علل تاثير تبليغات کالاها بر ميزان مصرف زنان و دختران مي باشد. اين پژوهش با روش ميداني (پيمايش) انجام شده است که در اين روش از پرسشنامه همراه با مصاحبه استفاده شده است. جامعه آماري شامل دانشجويان دانشگاه آزاد واحد تهران شمال بوده و حجم نمونه برابر با 400 نفر بوده که به روش تصادفي سيستماتيک انتخاب شده اند. داده هاي مورد نياز جمع آوري شده و با نرم افزار spss اقدام به تحليل داده ها و آزمون فرضيات نموده ايم. نتايج نشان مي دهد که بين ميل به زيبايي، سرمايه فرهنگي، پايگاه اقتصادي اجتماعي خانواده، چگونگي استفاده از رسانه هاي عمومي و ميزان سلامت با تبليغات همبستگي مثبت و معناداري وجود دارد. متغيرهاي مستقل حدود 71 درصد تغييرات تبليغات را تبيين نموده و نقش سرمايه فرهنگي و رسانه هاي عمومي در مقايسه با ساير متغيرها بيشتر است.

کد مقاله 19481
تعداد بازدید 443

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397