عنوان | بررسي تأثير شيوه آموزش ارزشهاي ديني بر دروني سازي ارزش عفاف مبتني بر ديدگاه «تربيتمنش و شخصيت» توماس ليکنا |
تعداد صفحات | 24 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | اسلام و پژوهشهای تربیتی - موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) - مصوب حوزوی شماره 1 پیاپی 8 |
تاریخ انتشار | بهار و تابستان - 1391 |
محدوده صفحات | 124-101 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | عفاف شخصیت ارزش درونیسازی تربیتمنش |
چکیده |
پژوهش حاضر با هدف بررسي چگونگي تأثير آموزش ارزشهاي ديني مبتني بر ديدگاه «تربيتمنش و شخصيت» توماس ليکنا1 بر درونيسازي ارزش عفاف از طريق برنامة درسي در دانشآموزان مقطع دبيرستان ناحية 4 استان قم صورت گرفته است. جامعة آماري اين پژوهش را دانشآموزان مقطع دبيرستان غير انتفاعي جاويدان شهر قم تشكيل ميدهند. نمونة آماري اين تحقيق بر اساس استاندارهاي نمونهگيري، تعداد 14 نفر است. تجزيه و تحليل دادههاي اين پژوهش از طريق ترسيم جدولهاي توزيع فراواني، نمودار درصدي (آمار توصيفي) و آزمون «تي» (آمار استنباطي) انجام شده است. اطلاعات جمعآوري شده با استفاده از نرمافزار spss با روش آماري تحليل واريانس يکراهه و همبستگي «پيرسون» تجزيه و تحليل شده است. همانگونه که نتايج نشان داده، ميان برنامة درسي آموزش ارزشهاي ديني مبتني بر ديدگاه «تربيتمنش» و شخصيت و درونيسازي ارزش عفاف در دانشآموزان تفاوت معناداري وجود دارد که همين موجب تغيير نگرش دانشآموزان نسبت به اين ارزش در ابعاد گوناگون اهميت عفاف، عفّت گفتاري، پوششي، ديداري، شنيداري و جنسي شده است. |
کد مقاله | 19138 |
تعداد بازدید | 454 |
|