| عنوان | رابطه رسانههای گروهی و هويت قومی با هويت ملی زنان (مطالعه موردی زنان شهر كرمانشاه) |
| تعداد صفحات | 23 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | علوم اجتماعی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شوشتر) سال 7 پیاپی 23 |
| تاریخ انتشار | زمستان - 1392 |
| محدوده صفحات | 157- 179 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | زن فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی هویت ملی هویت قومی رسانههای جمعی |
| چکیده |
هدف اين مطالعه بررسي رابطه رسانه هاي گروهي و هويت قومي با هويت ملي زنان بوده است. در ابتدا مطالعات پيشين بررسي شده و سپس با استفاده از نظريه گيدنز 5 فرضيه به آزمون گذاشته شدند. شيوه نمونه گيري در اين مطالعه، تصادفي سهميه اي چند مرحله اي و حجم نمونه 600 نفر از زنان شهر كرمانشاه بوده است. يافته هاي تحقيق نشان دهنده آن است كه بين متغيرهاي هويت قومي و رسانه هاي ارتباط جمعي داخلي با هويت ملي ارتباط مثبت و مستقيم و بين متغيرهاي فناوري هاي نوين ارتباطي، رسانه هاي جمعي خارجي و استفاده از موبايل و مشتقات آن ارتباط منفي و مستقيم وجود دارد. هم چنين بر اساس نتايج رگرسيون چندمتغيره، متغيرهاي هويت قومي، رسانه هاي جمعي داخلي، فناوري هاي نوين ارتباطي و رسانه هاي جمعي خارجي در مجموع نزديك به 19 درصد از تغييرات متغير هويت ملي را تبيين كردند. |
| کد مقاله | 18862 |
| تعداد بازدید | 615 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...