• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان کاربرد مدل کانو به منظور شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود بهره‎وری مدیران زن آموزش‎ و ‎پرورش (مورد: آموزش‎ و‎ پرورش منطقه یک شهر تهران)
تعداد صفحات 23
نویسنده شیرین  عزیزی - میثم  شفیعی رودپشتی
مشخصات نشریه  پژوهشنامه زنان - پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی - علمی پژوهشی سال 3 شماره 2
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1391
محدوده صفحات 93-71
زبان فارسی
کلید واژه آموزش و پرورش  مدیران زن  بهره‌وری مدیران   مدل رضایت مشتری کانو - توسعه پایدار  
چکیده امروزه مفهوم توسعۀ پایدار کاربردی جهانی پیدا کرده و بسیاری از بخش‎ها و ارکان هر جامعه را درگیر خود ساخته است. از بین عوامل و شاخصه‎های فراوانی که بر دست‎یابی به توسعۀ پایدار مؤثر هستند، نظام آموزشی به انحای گوناگون در سطح قابل توجهی تأثیرگذار است. کارآمدی این نظام نیز تابع عوامل و مؤلفه‎های گوناگونی است. مدیران و مدیریت آنها یکی از این مؤلفه‎هاست که نقشی مهم در کارآمدی نظام‎های آموزشی دارد. بنابراین، با توجه به تعداد قابل توجه مدیران زن در نظام آموزشی کشور، این مقاله در صدد است تا در گام نخست عواملی را که به افزایش سطوح بهره‎وری مدیران زن کمک می‎کند، شناسایی کرده و در اقدامی مبتکرانه و با توجه به اینکه مدل کانو خصلت دسته‎بندی مؤلفه‎ها و ویژگی‎ها را از حیث ابعاد کیفیتی داراست و تاکنون از آن فقط برای سنجش رضایت مشتری استفاده می‎شده، اکنون به منظور طبقه‎بندی عوامل مؤثر بر بهره‎وری مدیران زن آموزش‎و‎پرورش به‎کار‎گرفته‎شود. نتایج به‎دست‎آمده از این پژوهش نشان می‎دهد از 23 مؤلفۀ شناسایی‎شده به عنوان مؤلفه‎های مؤثر بر بهره‎وری مدیران زن، 1 مؤلفه الزامی، 16 مؤلفه یک‎بعدی و 3 مؤلفه جذاب هستند. در پایان، رتبه‎بندی این مؤلفه‎ها نیز ارائه شده است.

کد مقاله 18619
تعداد بازدید 447

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397