• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثير آموزش بر اساس الگوی اعتقاد بهداشتی بر ارتقای بهداشت بلوغ جسمی دختران نوجوان مراکز شبانه روزی بهزيستی شهر تهران
تعداد صفحات 14
نویسنده شایسته شیرزادی - داود شجاعی‌زاده - محمدحسین تقدیسی - آغا فاطمه حسینی
مشخصات نشریه  دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی - دانشگاه علوم پزشکی تهران - علمی پژوهشی شماره 2 پیاپی 38
تاریخ انتشار تابستان - 1391
محدوده صفحات 72-59
زبان فارسی
کلید واژه بلوغ  دختران نوجوان  مراکز شبانه روزی بهزیستی دختران  بلوغ دختران  آموزش بهداشت  بلوغ جسمی  تهران  نوجوانان ساکن مراکز شبانه روزی  مدل اعتقاد بهداشتی  مراکز شبانه روزی  مراکز شبانه روزی بهزیستی  تأثیر آموزش  بهداشت بلوغ  
چکیده زمينه و هدف: بلوغ فرايند رشدي مهم و مرحله اي از زندگي مي باشد. دختران نيازهاي مراقبتي بهداشتي متعددي دارند و بايد در مورد موضوعات خاص خودشان مورد توجه قرار گيرند. اين پژوهش با هدف تعيين تاثير آموزش بر اساس الگوي اعتقاد بهداشتي بر ارتقاي بهداشت بلوغ جسمي دختران نوجوان ساكن مراكز شبانه روزي بهزيستي شهر تهران انجام شد.\r\nروش كار: پژوهش حاضر يك مطالعه مداخله اي نيمه تجربي (يك گروهي) مي باشد، اين مطالعه روي دختران 19-12سال ساكن مراكز شبانه روزي بهزيستي شهر تهران انجام شد، همه افراد واجد شرايط (61 نفر) وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه مبتني برالگوي اعتقاد بهداشتي و چك ليست عملكرد جسمي دوران عادت ماهيانه بود كه قبل و يك ماه پس از آموزش تكميل گرديد. مداخله ي آموزشي به مدت 3 ماه انجام گرفت، اطلاعات حاصل جمع آوري و توسط نرم افزار SPSS16 با استفاده از آزمون آماري ويلكاكسون مقايسه شدند.\r\nنتايج: بعد از مداخله آموزشي بين اجزاي الگوي اعتقاد بهداشتي (منافع درك شده، موانع درك شده، حساسيت و شدت درك شده) و عملكرد افراد درمقايسه با قبل از مداخله از لحاظ آماري تغيرات معني داري وجود داشت (p < 0.05).\r\nنتيجه گيري: مداخله آموزشي سبب بهبود ادراكات و عملكرد دختران گرديد. لذا شايسته است از اين الگو جهت برنامه ريزي آموزش مسائل دوران بلوغ بهره گرفته شود.

کد مقاله 18587
تعداد بازدید 656

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397