• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقايسه سبک‌هاي دلبستگي و شيوه‌هاي فرزندپروري مادران دانش‌آموزان عادي و دانش‌آموزان با اختلال يادگيري
تعداد صفحات 10
نویسنده سالار فرامرزی - عباسعلی تقی پور جوان - مصطفی دهقانی - محمدرضا مرادی
مشخصات نشریه دوماهنامه جنتاشاپیر - معاونت تحقیقات و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شماره 3
تاریخ انتشار پائیز - 1392
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 254-245
زبان فارسی
کلید واژه فرزندپروری  دلبستگی  مادران  دانش‌آموزان  سبک‌های دلبستگی  دانش‌آموزان عادی  اختلال یادگیری  شیوه‌های دلبستگی  سبک دلبستگی مادران  دلبستگی مادری  شیوه‌های فرزند‌پروری مادر  سبک فرزندپروری  
چکیده زمينه: پژوهش با هدف بررسي و مقايسه ي سبك هاي دلبستگي و شيوه هاي فرزندپروري مادران دانش آموزان پسر عادي و با اختلال يادگيري مقطع ابتدايي شهر طبس صورت گرفت. \r\nروش: اين مطالعه به صورت پس رويدادي (علي- مقايسه‎اي) انجام شد. بدين منظور 30 نفر از مادران دانش آموزان عادي و 30 نفرازمادران دانش آموزان مبتلا به اختلال يادگيري با توجه به ملاك هاي ورود به پژوهش به روش نمونه گيري چند مرحله اي انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه ي سبك هاي دلبستگي هازن و شيور، و پرسشنامه ي شيوه هاي فرزندپروري بامريند استفاده شد. داده هاي به دست آمده با روش آماري تحليل واريانس چند متغيره (MANOVA) مورد تجزيه وتحليل قرار گرفت. نتايج: يافته ها نشان داد در دو سبك دلبستگي ايمن و ناايمن دوسوگرا بين دو گروه عادي و با اختلال يادگيري تفاوت معنادار وجود دارد. همچنين در دو شيوه ي فرزندپروري سهل گيرانه و مقتدرانه بين دو گروه عادي و با اختلال يادگيري تفاوت معناداري ديده شد. \r\nنتيجه گيري: نتايج نشان مي دهد كه سبك دلبستگي ايمن مادران گروه عادي و سبك دلبستگي ناايمن دو سوگراي مادران گروه با اختلال يادگيري بالا بود. همچنين مادران گروه عادي در شيوه ي فرزندپروري مقتدرانه و مادران گروه اختلال يادگيري در شيوه ي فرزندپروري سهل گيرانه نمرات بالاتري كسب نمودند. لذا مي توان گفت كه در آموزش و مشاوره به خانواده ها و اين كودكان بايد به ويژگي هاي روانشناختي مادران نيز توجه نمود.

کد مقاله 18573
تعداد بازدید 737

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397