• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی عوامل خانوادگی مؤثر بر افت تحصيلی دانش‌آموزان دختر و پسر سال اول دبيرستان شهرستان دره شهر در سال تحصيلی 90-91
تعداد صفحات 8
نویسنده رضا دادفر - فاطمه بازدار - عباس نصراللهی - امیر عبدالحسینی - وحید احمدی
مشخصات نشریه دوماهنامه دانشگاه علوم پزشکی ایلام شماره 6 پیاپی 82
تاریخ انتشار آذر - 1392
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 231-224
زبان فارسی
کلید واژه افت تحصیلی  دانش‌آموزان دختر  دوره متوسطه  دانش‌آموزان  عوامل خانوادگی  دانش‌آموزان دختر دبیرستانی  دختر سال اول دبیرستان  دانش‌آموزان دبیرستانی  دختر و پسر  دختران و پسران دبیرستانی  دره شهر (شهرستان)  دانش‌آموزان دختر و پسر  
چکیده مقدمه: قلمرو رشد و فعال شدن استعدادها و توانايی های آدمی را زمان_مکان (جايگاه) يا شرايط زمانی مکانی(موقعيت) تعيين ميکند وجهت ميدهد( شعاری نژاد، 1381). هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل خانوادگی موثر بر افت تحصيلی دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه (دختر و پسر) انجام گرفت.\r\n روش: اين پژوهش توصيفی از نوع همبستگی است. جامعه آمار ی پژوهش حاضر را کليه نوجوانان دختر و پسر مقطع دبيرستان شهرستان دره شهر درسال تحصيلی 91-90 تشکيل می دهد. که با روش نمونه گيری تصادفی خوشه ای 97 نفر انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها:1- مراجعه به مدارک و اسناد موجود در مدرسه برای يافتن دانش آموزانی که دچار افت شده اند که با استفاده از نتايج امتحانات آنها بررسی شد.2-پرسش نامه بسته پاسخ محقق ساخته. داده های پژوهش با روش آماری ضريب همبستگی اسپيرمن تجزيه و تحليل شدند.\r\n يافته ها : يافته ها حاکی از وجود رابطه معنادار بين عوامل خانوادگی با افت تحصيلی فرزندان در دو گروه دختر وپسر می باشد. عوامل خانوادگی بررسی شده شامل پايگاه اجتماعی_اقتصادی سطح تحصيلات در خانواده. امکانات و توجه و نابسامانی و مشکلات در خانواده می باشد که با افت تحصيلی رابطه معنا دار دارند.\r\n نتيجه گيری: تفاوت استعدادها واقعيتی است که در سنين مختلف خود را نشان ميدهد اما با توجه به اينکه عوامل خانوادگی بررسی شده با افت تحصيلی رابطه معنا دار دارند بنابراين ايجاد جو سازنده وارتباط بين خانه و مدرسه فرد از اهم وظايف مسولان است که به طور پويا در حل مشکلات و مسايل دآنش آموزان و خانواده های آنان موثر است.

کد مقاله 18565
تعداد بازدید 465

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397