عنوان
|
بررسی رابطه اضطراب رايانهای با انگيزه پيشرفت تحصيلی، عزت نفس و جنسيت دانشجويان جانباز و ايثارگر شهر تهران: سال 1389 |
تعداد صفحات
|
8 |
نویسنده
|
لیلا سرآبادانی تفرشی - اکبر بلوردی - محمد قیاسی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه طب جانباز - پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان - علمی پژوهشی سال 4 پیاپی 13 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1390 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
23-16 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
جنسیت پیشرفت تحصیلی دانشجو تهران انگیزش پیشرفت تحصیلی ایثارگر جانبازان عزت نفس انگیزش پیشرفت اضطراب رایانهای
|
چکیده
|
زمينه: اضطراب رايانه ای می تواند موجب اختلال در يادگيری و پيشرفت تحصيلی دانشجويان گردد که توجه به آن، موضوعی مهّم در ارتقای سلامت و دانش دانشجويان جانباز است. \r\nهدف: اين پژوهش با هدف بررسی رابطه بين جنسيت، انگيزه پيشرفت تحصيلی، عزت نفس با اضطراب رايانه ای در بين دانشجويان ايثارگر و جانباز دانشگاه های شهر تهران در سال 1389 انجام گرديد.\r\nمواد و روش ها: اين پژوهش از نوع توصيفی تحليلی بوده که با روش نمونه گيری خوشه ای از جامعه پژوهش، تعداد 200 دانشجوی ايثارگر و جانباز انتخاب گرديدند، داده ها پس از گردآوری بوسيله پرسشنامه معتبر شده، تحليل گرديد. \r\nنتيجه گیری: نتايج پژوهش در مورد 200 دانشجوی مورد مطالعه نشان داد که بين انگيزه پيشرفت تحصيلی و اضطراب رايانه ای، ضريب همبستگی برابر 0.262- و حدود اطمينان نود و پنج درصد وجود دارد همچنين بين عزت نفس و اضطراب رايانه با حدود اطمينان نود و پنج درصد، ضريب همبستگی 0.385- بود. \r\nبحث: عزت نفس تبيين کننده بهتر و قوی تری در پيش بينی اضطراب رايانه ای است که اين موضوع می تواند راهنمايی مناسب برای سياست گزاران اجتماعی و فرهنگی کشور در جلوگيری از به وجود آمدن مشکلات تحصيلی برای دانشجويان ايثارگر و جانباز کشور باشد.
|