• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان ارزيابی نقش و جايگاه زنان در مديريت شهری با استفاده از تکنيک TOPSIS مطالعه موردی زابل
تعداد صفحات 14
نویسنده خدارحم بزی - صدیقه سرگلزایی
مشخصات نشریه  برنامه‌ریزی فضایی - دانشگاه اصفهان سال 2 شماره 1 پیاپی 5
تاریخ انتشار تابستان - 1391
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 120-107
زبان فارسی
کلید واژه نقش زنان  جایگاه زنان  زن در مدیریت شهری  زابل (شهرستان)  مدیریت شهری  سازمان‌های اداری  تکنیک تاپسیس (TOPSIS)  
چکیده رشد شتابان شهر و شهرنشينی و گسترش مسائل و مشکلات زندگی شهری باعث شده تا نياز به حضور فعالانه و تأثيرگذار زنان در عرصه‌های مديريت شهری بيش از پيش احساس شود. زنان همانطور که امور خانه را که مصداق کوچکی از امور شهری است، به راحتی مديريت می‌کنند، می‌توانند در سطوح مختلف مديريت شهری نقش و تأثير چشمگيری داشته باشند. در ايران زنان در سازمان‌های اداری مرتبط با مديريت شهری نقش بسيار ناچيزی دارند. در اين مقاله سعی شده بين سازمان‌های مرتبط با مديريت شهری در شهر زابل در مورد بکارگيری زنان در سطوح مختلف بررسی مقايسه‌ايی صورت گيرد. روش تحقيق مقاله توصيفی - تحليلی و مبتنی بر مطالعات کتابخانه ای، اسنادی و بررسی‌های ميدانی است. در اين راستا، ادارات مورد مطالعه شامل شهرداری، فرمانداری، شورای شهر، مسکن و شهرسازی، اداره برق، آب و فاضلاب، مخابرات و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر زابل است. داده‌ها و اطلاعات از طريق مراجعه مستقيم به مراکز اداری مورد مطالعه و مصاحبه با مسئولان جمع آوری شدند، و با استفاده از مدل Topsis مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. نتايج بدست آمده از مدل مذکور، سلسله مراتب و اولويت بندی نقش زنان در سازمان‌های اداری مرتبط با مديريت شهری را به اين صورت نشان ميدهد: شهرداری رتبه اول- آب و فاضلاب رتبه دوم- فرمانداری رتبه سوم- مخابرات رتبه چهارم - اداره برق رتبه پنجم - فرهنگ و ارشاد اسلامی رتبه ششم- شورای اسلامی رتبه هفتم و مسکن و شهرسازی رتبه هشتم را به دست آوردند.

کد مقاله 17725
تعداد بازدید 524

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397