| عنوان | مقایسه سازگاری تحصیلی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه گیلان |
| تعداد صفحات | 14 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهشهای مشاوره پیاپی 36 |
| تاریخ انتشار | زمستان - 1389 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 140-127 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | دانشجویان دختر دانشجو سازگاری روانی سازگاری تحصیلی دانشجویان پسر دختر و پسر دانشجویان دختر و پسر دانشگاه گیلان |
| موضوع | زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش جنسيت و روانشناسي / روانشناسي زن |
| چکیده |
سازگاری تحصیلی دانشجویان و ارتباط آن با مسائلی همچون بهداشت روانی، برنامهریزی و استفاده مطلوب از زمان و مهارتها و تمرینهای مطالعه از جمله موضوعات مهم در برنامهریزی برای به حداکثر رساندن موفقیتهای تحصیلی آنان است. با این هدف تعداد 146 دانشجوی پسر و 90 دانشجوی دختر دانشگاه گیلان به پرسشنامه سازگاری تحصیلی هنری بارو پاسخ دادند. نتایج نشان داد که سازگاری دانشجویان پسر با دوره تحصیلی در سطح معناداری (p < 0/5) بیشتر از سازگاری دانشجویان دختر است. از نظر کامل بودن هدفها دانشجویان دختر سازگارترند. در ارتباط با خرده مقیاسهای پرسشنامه سازگاری تحصیلی، مقایس بهداشت روانی بالاترین میزان همبستگی مثبت و معنادار (78/0) را با سازگاری داشت. به علاوه بین بهداشت روانی و مهارتها و تمرینهای مطالعه همبستگی معنادار (54/0) به دست آمد. |
|
لینک دریافت مقاله |
http://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/917795 |
| کد مقاله | 17142 |
| تعداد بازدید | 1428 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...