• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی تطبيقی وضعيت مطالعه غيردرسی دانشجويان دختر و پسر مقطع كارشناسی دانشگاه تربيت معلم آذربايجان
تعداد صفحات 32
نویسنده علی مرادمند
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (علوم تربیتی و روانشناسی) - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز - علمی پژوهشی سال 16 شماره 4
تاریخ انتشار زمستان - 1388
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 166-135
زبان فارسی
کلید واژه مطالعه غیر درسی  دانشجویان دانشگاه تربیت معلم آذربایجان  دانشجویان دختر و پسر  بررسی تطبیقی  
موضوع اوقات فراغت زنان     زن و فرهنگ / زن و كالاها و صنايع فرهنگي / مشاركت فرهنگي زنان / خانواده و فرهنگ    
چکیده مطالعه و تدبر در آثار دانشمندان لازمه همه افراد اجتماع مي باشد. اما در جامعه ما بويژه در بين دانشجويان ميزان ميانگين مطالعه غيردرسي بسيار پايين است. هدف پژوهش حاضر بررسي وضعيت موجود مطالعه غيردرسي در بين دانشجويان دختر و دانشجويان پسر در دانشگاه تربيت معلم آذربايجان، ارائه راهكارهاي عملي در اين خصوص براي افزايش مطالعه غيردرسي و بررسي موانع و عوامل تاثيرگذار بر مطالعه غيردرسي اهداف اصلي اين پژوهش مي باشد. اين پژوهش به روش پيمايشي از نوع تحليلي انجام شده است. از مجموع 2600 نفر دانشجويان دوره كارشناسي دانشگاه تربيت معلم آذربايجان، 260 نفر به نسبت مساوي 130 نفر دختر و 130 نفر پسر، به طور تصادفي انتخاب شدند كه جامعه آماري اين پژوهش را تشكيل مي دهد. نتايج پژوهش نشان داد: الف- بين ميزان مطالعه غيردرسي دختران و پسران تفاوت معنادار وجود داشته و پسران نسبت به دختران مطالعه بيشتري داشته اند و ميانگين مطالعه كل دانشجويان 30 دقيقه بوده است. ب- بين رشته تحصيلي و ميزان مطالعه غيردرسي تفاوت معنادار مشاهده نشد. ج- بين ميزان درآمد، مطالعه پدر، تحصيلات و مطالعه مادر با ميزان مطالعه غيردرسي دانشجويان رابطه معنادار وجود دارد. د- ميان عضويت دانشجويان در كتابخانه و ميزان مطالعه غيردرسي تفاوت معنادار وجود دارد. ﻫ- از ديدگاه دانشجويان دانشگاه تربيت معلم آذربايجان، موانع عمده مطالعه غيردرسي به ترتيب عبارتند از: انجام تكاليف درسي (36/5%)، نداشتن انگيزه و علاقه (29/6%)، گراني كتاب (19/2%)، فقدان كتابهاي مناسب در بازار (8/8%)، كمبود كتابخانه (3/5%)، و دوري از كتابخانه (2/4%).

کد مقاله 16638
تعداد بازدید 803

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397