• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری در دانش‌آموزان دختر و پسر دبستانی شهر ایلام در سال تحصیلی 85-84
تعداد صفحات 7
نویسنده نسرین غیاثی - فریبا نظرپور - فریبا بختی - عبدالحسین پورنجف - خسرو شیرینی
مشخصات نشریه دوماهنامه دانشگاه علوم پزشکی ایلام شماره 1 پیاپی 58
تاریخ انتشار بهار - 1387
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 32-26
زبان فارسی
کلید واژه ایلام  دانش‌آموزان دبستانی  اختلالات رفتاری  میزان شیوع  دانش‌آموزان دختر و پسر دبستانی  
موضوع جنسيت و روان‌شناسي / روان‌شناسي زن    
چکیده مقدمه: اين تحقيق به منظور بررسي ميزان شيوع اختلالات رفتاري در دانش آموزان دختر و پســـر مدارس شهر ايلام انجام گرفته است.\r\nمواد و روش ها: اين مطالعه به روش توصيفي- مقطعي و علي-مقايسه اي (پس رويدادي) صورت گرفته است. جامعه آماري اين مطالعه ، شامل كليه دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدايي شهر ايلام (شامل 15283 نفر 7425 دختر و 7858 نفر پسر) در سال تحصيلي 85-84 بوده كه از طريق روش غربالگري نمونه اي به حجم 840 نفر از آن مورد بررسي قرار گرفته اند. ابزار اين پژوهش پرسشنامه راتر، فرم ويژه معلمان بوده كه يافته هاي آن از طريق آمار توصيفي و استنباطي (آزمون 2 x و ضريب همبستگي) تجزيه و تحليل گرديده است.\r\nيافته هاي پژوهش: يافته هاي تحقيق نشان داد كه ميزان كلي شيوع اختلالات رفتاري در دانش آموزان دوره ابتدايي شهر ايلام 5/5 درصد است كه از اين ميزان 2/42 درصد مربوط به دختران و 3/08 درصد نيز به پسران اختصاص داشته است. نتايج همچنين نشان داد كه بيشترين ميزان شيوع اختلالات مربوط به اختلال كمبود توجه و بيش فعالي و كمترين ميزان آن مربوط به اختلال رفتارهاي ناسازگارانه مي باشد.\r\nبحث و نتيجه گيري: از يافته هاي تحقيق نتيجه گرفته مي شود كه بين متغيرهاي جنس ، سن، پايه تحصيلي، ميزان تحصيلات والدين و اختلالات رفتاري دانش آموزان رابطه معني داري وجود دارد. همچنين، ضرايب همبستگي محاسبه شده براي ابعاد چهارگانه اختلالات رفتاري (0/04- ، در سطح 0/01 ) نشان داد كه اختلالات رفتاري موجب كاهش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مي شود.

کد مقاله 16266
تعداد بازدید 1016

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397