عنوان | تاثير شيوه آموزش ارزشهاي ديني بر تربيت منش عفاف در دانش آموزان مبتني بر ديدگاه منش پروري توماس لينكا |
تعداد صفحات | 19 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی (مصوب وزارت علوم) سال 20 پیاپی 16 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1391 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 135-117 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | ارزشهای دینی برنامههای درسی عفاف و فضیلت منش پروری توماس لیکنا |
موضوع | زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش حيا و عفت / پاکدامني / اخلاق جنسي |
چکیده |
اين مقاله اثر شيوه آموزش ارزشهاي ديني مبتني بر ديدگاه منش پروري توماس ليكنا را در تربيت منش عفاف بررسي مي كند. شيوه هاي آموزشي، روش تدريس و محتوي آموزسي مبتني بر اين ديدگاه براي گروه آزمايش و روش تدريس رايج براي گروه كنترل به كار رفته است. جامعه مورد مطالعه 100 نفر از دانش آموزان پسر مقطع دبيرستان غير انتفاعي جاويدان شهر قم بودند كه نمونه آن 28 نفر در دو گروه 14 نفره آزمايش و كنترل مورد مطالعه و بررسي قرار گرفتند. تجزيه و تحليل داده هاي اين پژوهش از طريق ترسيم جدولهاي توزيع فراواني، نمودار درصدي (آمار توصيفي) و آزمون تي (آمار استنباطي) با استفاده از نرم افزار اس پي اس اس به روش تحليل واريانس يكراهه و همبستگي پيرسون انجام شده و مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. نتايج نشان داد ميان برنامه درسي آموزش ارزشهاي ديني مبتني بر ديدگاه منش پروري و پرروش منش عفاف در دانش آموزان تفاوت معناداري وجود دارد كه نشان از تغيير نگرش و طرز تلقي دانش آموزان نسبت به اين ارزش در ابعاد اهميت عفاف، عفت گفتاري، پوششي، ديداري، شنيداري و جنسي است. |
کد مقاله | 16085 |
تعداد بازدید | 891 |
|