| عنوان | رابطه استفاده از رسانههای نوین با ابعاد هویتی در نوجوانان و جوانان 14 تا 29 ساله شهر تبریز |
| تعداد صفحات | 22 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهشهای ارتباطی سال 19 شماره 4 پیاپی 72 |
| تاریخ انتشار | زمستان - 1391 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 130-109 |
| کلید واژه | جوانان اینترنت نوجوانان هویت فردی هویت ملی هویت دینی تلفن همراه ابعاد هویت هویت جهانی تبریز رسانههای جدید |
| چکیده |
مقاله حاضر كه به شيوه پيمايشي صورت گرفته، به بررسي رابطه استفاده از رسانه هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي، با برخي از ابعاد هويتي پرداخته است. به اين منظور 400 نفر از نوجوانان و جوانان 14 تا 29 ساله شهر تبريز، به روش نمونه گيري خوشه اي و تصادفي سيستماتيك به عنوان نمونه تحقيق انتخاب شدند. داده هاي پژوهش با استفاده از روش هاي آماري همبستگي و آزمون t مورد پردازش قرار گرفت. نتايج نشان داد كه بين استفاده از پايگاه هاي اينترنتي و ماهواره با هويت فردي و هويت جهاني، رابطه مثبت و با هويت ملي و ديني، رابطه منفي وجود دارد. بين استفاده از تلفن همراه و هويت فردي، رابطه مثبت و بين استفاده از تلفن همراه و هويت ديني، قومي و خانوادگي رابطه منفي ديده مي شود؛ همچنين بين استفاده از لوح فشرده و لوح ويدئويي با هويت ملي رابطه منفي و با هويت جهاني رابطه مثبت وجود دارد. |
| کد مقاله | 15886 |
| تعداد بازدید | 950 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...