| عنوان | بررسی نقش جنسیت در خودتنظیمی یادگیری زبان انگلیسی در میان دانشجویان ایرانی |
| تعداد صفحات | 20 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده سال 6 پیاپی 18 |
| تاریخ انتشار | تابستان - 1390 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 158-139 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | جنسیت خودتنظيمي در يادگيري زبان انگلیسی زبان آموزان ایرانی |
| موضوع | جنسيت و زبان |
| چکیده |
هدف پژوهش حاضر، مطالعه تأثیر عامل جنسیت بر خود تنظیمی یادگیری زبان انگلیسی در میان دانشجویان ایرانی است. بدین منظور از همة دانشجویان ورودی سال تحصیلی 90-1389 دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران که در درس زبان عمومی ثبت نام کرده بودند خواسته شد تا نسخه فارسی مقیاس خودتنظیمی تحصیلی ماگنو (2009؛ قربان دوردی¬نژاد، صالح و امام جمعه، 1390) را تکمیل کنند. داده¬ها با مستقل تحلیل شدند. نتایج نشان داد که دختران و پسران دانشجو در زمینة خودتنظیمی t استفاده از آزمون ولی دخترها در دو خرده مقیاس 376/1-=(365) p در زبان انگلیسی تفاوت معناداری ندارند (05/0t>) از 714/2=(76/339) و کارگروهی (05/0t> 168/3-=(365) p مسئولیت یادگیری (05/0t پسرها برتر بودند. در انتها ارتباط یافته¬های پژوهش حاضر با تحقیقات قبلی تبیین شده است. |
| کد مقاله | 15739 |
| تعداد بازدید | 849 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...