• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسي ميزان اضطراب امتحان در دانشجويان دانشکده پرستاري و مامايي حضرت فاطمه (س) بهار 1383
شماره ویرایش
تعداد صفحات 8
نویسنده زهرا معدلی - مهرخ غضنفری حسام آبادی
مشخصات نشریه دوفصلنامه گام‌های توسعه در آموزش پزشکی - دانشگاه علوم پزشكی كرمان، مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكی - علمی پژوهشی سال 1 شماره 2
تاریخ انتشار 1384
زبان فارسی
کلید واژه ارزیابی  دانشجویان پرستاری  اضطراب امتحان  دانشجوی مامایی  
موضوع زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش     جنسيت و روان‌شناسي / روان‌شناسي زن    
چکیده در دنياي امروز که رقابت‌هاي درسي فراواني وجود دارد، اضطراب امتحان نيز بين افراد تحصيل کرده رو به افزايش است. اضطراب باعث انحراف توجه فرد شده و با مشغول شدن فکر، پردازش اطلاعات کم مي شود. همچنين بر اساس تجربيات قبلي، افکار بدبينانه به سراغ شخص آمده و وي انتظار شکست داد. در چنين شرايطي ذهن فرد به مطالب امتحاني متمرکز نشده و در نتيجه عملکرد مثبتي در اين زمينه نخواهد داشت.\r\nهدف اين پژهش با هدف تعيين ميزان اضطراب امتحان در دانشجويان دانشکده پرستاري و مامايي حضرت فاطمه (س) شيراز صورت گرفت.\r\nروش کار: اين مطالعه توصيفي تحليلي بر روي 317 دانشجويان پرستاري و مامايي که در سال 83 مشغول به تحصيل بودند انجام شد ابزار گردآوري داده‌ها شامل پرسشنامه زمينه‌اي 24 سوالي و تست اضطراب امتحان 32 سوالي اسپيلبر گر بود. اين پرسشنامه‌ها در محل برگزاري امتحان فينال و قبل از شروع امتحان به دانشجو تحويل داده‌ شد. داده‌هاي پژوهش با استفاده از شاخص‌هاي مرکزي،‌پراکندگي و آزمون‌هاي آماري t و آناليز واريانس يک طرفه مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.\r\nيافته‌ها: يافته‌هاي اين پژهش نشان داد که 90/9% از دانشجويان داراي اضطراب امتحان در حد کم 7/4% در حد متوسط و 1/7% در حد زياد بودند. ميانگين انحراف معيار± نمره اضطراب امتحان د رکل دانشجويان 25/76 (16/59±) دانشجويان پرستاري 25/2(16/45±) و دانشجويان مامايي 26/78(16/9±) بود و اختلاف معني‌دار آماري بين ميزان اضطراب امتحان با توجه به رشته تحصيلي يافت نشد....\r\nبه اصل سند مراجعه شود.

کد مقاله 12558
تعداد بازدید 878

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397