عنوان
|
بررسي ميزان اضطراب امتحان در دانشجويان دانشکده پرستاري و مامايي حضرت فاطمه (س) بهار 1383 |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
8 |
نویسنده
|
زهرا معدلی - مهرخ غضنفری حسام آبادی |
مشخصات نشریه
|
دوفصلنامه گامهای توسعه در آموزش پزشکی - دانشگاه علوم پزشكی كرمان، مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكی - علمی پژوهشی سال 1 شماره 2 |
تاریخ انتشار
|
1384 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
ارزیابی دانشجویان پرستاری اضطراب امتحان دانشجوی مامایی
|
موضوع
|
زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش جنسيت و روانشناسي / روانشناسي زن
|
چکیده
|
در دنياي امروز که رقابتهاي درسي فراواني وجود دارد، اضطراب امتحان نيز بين افراد تحصيل کرده رو به افزايش است. اضطراب باعث انحراف توجه فرد شده و با مشغول شدن فکر، پردازش اطلاعات کم مي شود. همچنين بر اساس تجربيات قبلي، افکار بدبينانه به سراغ شخص آمده و وي انتظار شکست داد. در چنين شرايطي ذهن فرد به مطالب امتحاني متمرکز نشده و در نتيجه عملکرد مثبتي در اين زمينه نخواهد داشت.\r\nهدف اين پژهش با هدف تعيين ميزان اضطراب امتحان در دانشجويان دانشکده پرستاري و مامايي حضرت فاطمه (س) شيراز صورت گرفت.\r\nروش کار: اين مطالعه توصيفي تحليلي بر روي 317 دانشجويان پرستاري و مامايي که در سال 83 مشغول به تحصيل بودند انجام شد ابزار گردآوري دادهها شامل پرسشنامه زمينهاي 24 سوالي و تست اضطراب امتحان 32 سوالي اسپيلبر گر بود. اين پرسشنامهها در محل برگزاري امتحان فينال و قبل از شروع امتحان به دانشجو تحويل داده شد. دادههاي پژوهش با استفاده از شاخصهاي مرکزي،پراکندگي و آزمونهاي آماري t و آناليز واريانس يک طرفه مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.\r\nيافتهها: يافتههاي اين پژهش نشان داد که 90/9% از دانشجويان داراي اضطراب امتحان در حد کم 7/4% در حد متوسط و 1/7% در حد زياد بودند. ميانگين انحراف معيار± نمره اضطراب امتحان د رکل دانشجويان 25/76 (16/59±) دانشجويان پرستاري 25/2(16/45±) و دانشجويان مامايي 26/78(16/9±) بود و اختلاف معنيدار آماري بين ميزان اضطراب امتحان با توجه به رشته تحصيلي يافت نشد....\r\nبه اصل سند مراجعه شود.
|