| عنوان | بررسي تاثير نهاد خانواده و مدرسه بر جامعهپذيري دانشآموزان مقطع متوسطه منطقه رودهن |
| شماره ویرایش | |
| تعداد صفحات | 18 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهش اجتماعی سال 3 پیاپی 8 |
| تاریخ انتشار | پائیز - 1389 |
| محدوده صفحات | 164-147 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | جامعهپذیری نهاد خانواده نهاد مدرسه |
| موضوع | خانواده و اجتماع |
| چکیده |
این تحقیق به بررسی تأثیر نهاد خانواده و مدرسه بر جامعه پذیری دانش آموزان مقطع متوسطه پرداخته است. روش این تحقیق پیمایشی بوده و جامعه آماری مورد مطالعه شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه منطقه رودهن انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته 131 سؤالی است که روایی آن با استفاده از نظرات متخصصان به دست آمد و برای تعیین پایایی آن بر روی یک نمونه 30 نفری به طور آزمایشی اجرا گردیده و محاسبه آلفای کرونباخ آن (83/.) به دست آمد. دادههای حاصل از اجرای پرسشنامه با استفاده از آزمونهای ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان میدهد که بین مؤلفههای نهاد خانواده و مدرسه با نوع جامعهپذیری دانش آموزان تفاوت معنادار وجود دارد. با مقایسه ضریب همبستگی بین تأثیر نهاد خانواده بر جامعه پذیری دانش آموزان (0/26) با ضریب همبستگی تأثیر نهاد مدرسه بر جامعه پذیری دانش آموزان (0/15) میتوان گفت که شدت تأثیر نهاد خانواده بر جامعه پذیری دانش آموزان بیشتر از شدت تأثیر نهاد مدرسه است. |
| کد مقاله | 12172 |
| تعداد بازدید | 1510 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...