| عنوان | ويژگيهاي اجتماعي و اقتصادي زنان خياباني در شهر تهران |
| شماره ویرایش | |
| تعداد صفحات | 24 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه رفاه اجتماعی سال 6 پیاپی 22 |
| تاریخ انتشار | پائیز - 1385 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | زنان خیابانی ویژگیهای اجتماعی خیابانی شدن ویژگیهای اقتصادی |
| موضوع | آسيبشناسي اجتماعي زنان روسپيگري انحرافات جنسي / آزادي جنسي روابط جنسي |
| چکیده |
طرح مساله: نقش عوامل اجتماعي و اقتصادي و بروز انحرافات اجتماعي از طرف اغلب جامعه شناسان و محققين مورد توجه قرار گرفته است. تحقيق حاضر با تکيه بر يافتههاي اين قبيل جامعه شناسان به بررسي ويژگيهاي اجتماعي و اقتصادي زنان خياباني در شهر تهران در سال 83 ميپردازد. هدف از اين تحقيق تعيين رابطه ميان اين ويژگيها و خياباني شدن زنان است.\r\nروش: روش تحقيق پيمايشي بوده و جامعه آماري را زنان خياباني در تهران تشکيل ميدهند. حجم نمونه 150 نفر است. اين تحقيق علاوه بر روش آمار توصيفي، با بهره گيري از روش آمار استنباطي به تجزيه و تحليل دقيق رابطه ميان متغيرهاي مستقل با متغير وابسته پرداخته است.\r\nيافتهها: اولين تماس جنسي زنان خياباني عمدتاً مربوط به سن 13/5سالگي است. بيشترين فراواني سن شروع فعاليت جنسي در خيابان، مربوط به سن 15 سالگي است. به طور متوسط هر زن خياباني در هر هفته 9 بار تماس جنسي برقرار ميکند.45/3درصد از زنان خياباني به تنهايي زندگي ميکنند.\r\nنتايج: با مطرح شدن کليه عوامل به طور هم زمان در مدل، اين نتيجه حاصل شد که رابطه ميان ويژگيهاي اجتماعي و ويژگيهاي اقتصادي به عنوان متغيرهاي مستقل و خياباني شدن (به عنوان متغير وابسته) معنادار بود. |
| کد مقاله | 11826 |
| تعداد بازدید | 1081 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...