عنوان
|
مقايسه ادراک دانشآموزان دختر و پسر ايراني از تربيتبدني و ورزش مدرسهاي |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
14 |
نویسنده
|
جواد آزمون - امیراحمد مظفری - سیده فریده هادوی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه المپیک - کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران - علمی پژوهشی شماره 3 پیاپی 51 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1389 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
ادراک ادراک شایستگی تربیت بدنی و ورزش مدرسهای درک پیامد موضاعات درسی
|
موضوع
|
زن و ورزش جنسيت / نقشهاي جنسيتي/ كليشههاي جنسيتي / نگرشهاي جنسيتي جنسيت و معرفت
|
چکیده
|
اين تحقيق با هدف مقايسه ادراک دانشآموزان دختر و پسر ايراني از تربيت بدني و ورزش مدرسهاي با يکديگر انجام شد. بدين منظور، با استفاده از روش نمونهگيري چندمرحلهاي، 1275 دانشآموز (625 دختر، 650 پسر) به عنوان آزمودني انتخاب شدند. روش تحقيق علّي ـ مقايسهاي و ابزار اندازهگيري متغيرها پرسشنامه بود که با بهرهگيري از پرسشنامه بيلي و ديسمور (2004) تنظيم و پس از روايي و پايايي سنجي (آلفاي کرونباخ برابر 77/ 0)استفاده شد. به منظور بررسي تفاوت بين ادراک آزمودنيهاي دختر و پسر، از آزمون کاي اسکور در سطح 05/ 0>a استفاده شد. يافتههاي تحقيق آشکار ساختند دختران و پسران ايراني از تربيت بدني و ورزش مدرسهاي و ادراک شايستگيهاي خود درک يکساني دارند. درک دانشآموزان دختر و پسر ايراني از اهميت دروس قرآن، علوم، و رياضي در مقايسه با تربيت بدني و ورزش مدرسهاي مشابه است، اما متأسفانه در مقايسه تربيت بدني و درس فارسي تفاوت مشاهده شد. اکثر دانشآموزان دختر و پسر ايراني در اين باره که «تربيت بدني و ورزش مدرسهاي به آنها کمک ميکند تا بدني آماده و سالم داشته باشد،» همنوا بودند.
|