| عنوان | شناسايي نيازهاي آموزشي زنان نوسواد نهضت سوادآموزي در ابعاد فرهنگي و اجتماعي |
| شماره ویرایش | |
| تعداد صفحات | 19 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی شماره 4 |
| تاریخ انتشار | تابستان - 1389 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | نیازهای اجتماعی نیازسنجی آموزشی آموزشیاران نیاز فرهنگی |
| موضوع | زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش زن و اجتماع / مشارکت اجتماعي زنان زن و فرهنگ / زن و كالاها و صنايع فرهنگي / مشاركت فرهنگي زنان / خانواده و فرهنگ |
| چکیده |
نياز سنجي مطالعه اي است که طي آن اطلاعاتي براي برآورد نيازهاي يک گروه، جامعه يا سازمان جمع آوري مي شود و نيازسنجي آموزشي مي تواند به برنامه ريزي درسي، شناسايي مشکلات افراد، اندازه گيري يادگيري فراگيران، پاسخگو کردن، بهبود فعاليت ها يا ارايه بازخورد به افراد و مداخله آموزشي کمک کند. در اين تحقيق، با استفاده از برخي تکنيک هاي عمده نيازسنجي يعني تکنيک دلفاي، مصاحبه چهره به چهره و بارشي مغزي و انتخاب نمونه هايي از جامعه آموزشياران، کارشناسان و نوسوادان تلاش شد تا تنوع نيازهاي آموزشي نوسوادان در ابعاد فرهنگي و اجتماعي مشخص شود. در مجموع، 46 نياز فرهنگي و 54 نياز اجتماعي از سوي گروه هاي مختلفي مطرح شد. تحليل اولويت بندي آموزشياران، کارشناسان و سوادآموزان از نيازهاي فرهنگي و اجتماعي نشان داد که بين نظر اين سه گروه تفاوت معني داري وجود دارد. |
| کد مقاله | 11415 |
| تعداد بازدید | 1162 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...